JUF, KAN IK BIJ JOU WONEN?

21-04-2021

Juf...?
Mag ik nog één keer naast jou in de rij?
Nog één keer jouw hand in die van mij
Ik zou nog zo graag eens bij je op schoot
Dat mocht toch een keer? Ja, dat heb je beloofd!


Juf...?
Vertel je nog één keer die leuke grap
Loop je nog één rondje extra door de klas?
En zullen we straks op het grote plein
Nog één keertje samen de tikker zijn?


Juf...?
Kom je nog één keertje naast me staan?
Onthoud je de plek waar ik zit, bij het raam?
Vertel je vandaag nog een mooi verhaal?
En geef je vandaag ook weer rekenen of taal?


Juf...?
Weet je, ik wil helemaal niet weg
Ik heb dat nog tegen niemand anders gezegd
Maar ik wil echt niet, ik heb geen zin
om weer te verhuizen naar een ander pleeggezin


Juf...?
Wil je me nog één keertje helpen met lezen?
En zullen we morgen nog even vergeten?
Kom eens met je oor, ik heb nog één kleine vraag:
Kan ik niet bij jou wonen? want dat wil ik wel graag


Juf...?


Ik open mijn hart
Kijk in je ogen
Kom maar lief meisje
Wil ik je zeggen
Kom maar bij mij
Hier mag je zijn
Als ik het kon
Zou ik het dragen
je woede, je pijn
je angst en je vragen,
Ik
Zou willen schreeuwen
Maar ik fluister je naam
Nog één laatste keer
Dan laat ik je gaan

Vandaag dacht ik aan vorig jaar. En ik vroeg me af hoe het ging met dat ene lieve meisje, dat zwierf van huis naar huis. Mijn hele hart hoopt dat ze het eindelijk gevonden heeft: een thuis.

© 2019 Verhalenbreister Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin